Home » , , , » Preview : Liverpool vs West Bromwich

Preview : Liverpool vs West Bromwich

Written By peminat liverpool on Sabtu, 21 April 2012 | 10:11 PTG


Dalam pertemuan esok, Liverpool akan bertemu West Brom di Anfield dalam perlawanan ke 34 liga Premier. Seperti yang kita ketahui, bekas bos Liverpool Roy Hodgson adalah pengurus pasukan ini selepas beliau di pecat dari Anfiled pada Januari tahun lalu. Malam sok buat pertama kalinya selepas melepaskan jawatan pengurus tahun lalu pakcik Roy akan menjejaki kakinya ke stadium Anfield. 16 bulan lalu beliau meninggalkan Anfield dengan kedukaan, sudah pastinya kenangan pahit lalu masih segar lagi dalam ingatan beliau dan juga kita sebagai peminat setia Liverpool.

West Bromwich Albion adalah salah sebuah pasukan yang boleh kita anggap sebagai pasukan pengacau. Menduduki tangga ke 13 liga pada ketika ini, ia mungkin sudah memadai buat pakcik Roy berbangga kerana dapat mempertahankan pasukannya dalam liga premier dari terus terjerumus ke dasar liga. Pasukan ini yang melalui perlawanan ke 35 pada pertemuan nanti, sebenarnya meletakkan harapan tinggi untuk menewaskan pasukan Liverpool. Ini kerana selain membalas dendam kekalahan 0-2 di pusingan awal liga lalu di The Hawtorns, pakcik Roy juga ingin membuktikan beliau sebenarnya masih lagi antara pengurus yang berjaya pada abad ini. Kalau tak berjaya masakan FA England menyarankan beliau memegang jawatan pengurus skuad kebangsaankan.


Bagi Liverpool pula, selepas melakukan aksi terbaik ketika melayakkan diri ke saingan akhir piala FA Ahad lalu, seminggu tanpa apa2 aksi sememangnya digunakan secukupnya untuk Liverpool terus memperbaiki kelemahan yang ada. Disebalik semangat dan moral yang tinggi selepas meraih kemenangan lalu, Dalglish lebih fokus untuk terus memperbaiki kedudukan liga walaupun untuk layak ke liga juara-juara sudah awal-awal lagi dilupakan. Penghujung musim yang menyaksikan Carroll mula kembali mencipta sentuhan penyelamat dan menjadi wira dalam beberapa siri perlawanan, ia satu petanda strategi dan persefahaman antara pemain mula kembali bertaut.


Seperti biasa, saya lebih suka seandainya Dalglish menurunkan skuad-skuad mudanya dalam kesebelasan utama esok. Seperti yang telah dilakukan oleh beliau ketika menentang Blackburn lalu, ia terbukti amat berkesan dengan aksi pemain muda seperti Shelvey, Flanagan dan Coates. Dengan tiada apa kedudukan dan cabaran yang ada untuk dikejar, sudah pastinya kita mengharapkan sisa-sisa perlawanan bakal digunakan untuk memberi pendedahan kepada pemain-pemain muda yang ada sebagai persedian jangka masa panjang. YNWA.

-SG-
Share this article :

Catat Ulasan

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. Kelab Peminat Liverpool Malaysia - All Rights Reserved
Partner Sale_ehs Gerrard Published by KPLM
Proudly powered by Blogger