Home » , , , , , , , » 4th Round FA Cup 2013/14 - AFC Bournemouth 0-2 Liverpool

4th Round FA Cup 2013/14 - AFC Bournemouth 0-2 Liverpool

Written By Unknown on Ahad, 26 Januari 2014 | 3:21 PG


Pasukan Liverpool berjaya melangkah ke pusingan ke-5 apabila berjaya menewaskan pasukan dari liga Championship AFC Bournemouth 2-0 perlawanan pusingan ke-4 tadi. Bermain di gelanggang Bournament Goldsands Stadium, Liverpool dipaksa bekerja keras dengan tentangan sengit yang telah diberikan.

Jika diihat dari segi kualiti permainan, pemain pasukan Bournamouth selayak di puji dengan kesungguhan mereka untuk mencalarkan imej Liverpool. Mereka berjaya membuat serangan demi serangan yang telah mengkucar kacirkan benteng pertahanan Liverpool. Walaupun bermain didalam liga kelas bawahan, mereka bermain seolah-olah mereka bukanlah sebuah pasukan yang boleh diratah mentah-mentah.


Kegagalan pemain-pemain Bournamouth untuk menyudahkan peluang yang banyak terhidang sememangya telah banyak membuatkan kita menarik nafas lega. Ketiadaan Lucas yang berehat panjang selama dua bulan sememangnya amat dirasai apabila barisan tengah sedikit kurang berkesan. Walaupun peranan bahagian tengah masih diberi kepercayaan kepada Henderson dan Gerrard, nampak masih kurang keseimbangan mereka dalam membantu barisan pertahanan.

Gol-gol Liverpool telah berjaya di hasilkan oleh pemain pinjaman Victor Moses serta Daniel Sturridge pada separuh masa ertama dan kedua perlawanan. Moses yang jarang diturunkan dalam kesebelasan utama, telah memainkan peranan penting dalam menghidupkan serangan dibahagian kiri. Malangnya bahagian kanan Liverpool nampak agak lemah pada perlawanan ini. Apapun yang penting kemenangan berjaya diperolehi.


AFC BOURNEMOUTH : Camp, Francis, Ward, Elphick, Daniels, Arter (Pitman), O'Kane, Surman, Ritchie (Fraser), Grabban, Pugh (Rantie)
SUBS : Allsop, Cook, Harte, MacDonald, Fraser, Pitman, Rantie

LIVERPOOL : Jones, Cissokho, Toure, Skrtel, Kelly (Flanagan), Henderson, Gerrard, Coutinho (Alberto), Moses (Sterling), Sturridge, Suarez
SUBS : Mignolet, Alberto, Aspas, Sterling, Ibe, Flanagan, Sama


AFC Bournemouth 0 Liverpool (Relato Raul... by FutbolPasionMundial3

Share this article :

Catat Ulasan

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. Kelab Peminat Liverpool Malaysia - All Rights Reserved
Partner Sale_ehs Gerrard Published by KPLM
Proudly powered by Blogger