Home » , , , , » Stewart Downing sah milik West Ham

Stewart Downing sah milik West Ham

Written By peminat liverpool on Rabu, 14 Ogos 2013 | 1:52 PG


Rasa sedih juga bila mendapat berita mengenai perpindahan pemain sayap Liverpool, Stewart Downing ke West Ham telah menjadi kenyataan. Mungkin sebahagian besar peminat Liverpool juga terkejut dan sedikit kecewa dengan perpindahan ini.

Sebelum berlangsungnya perlawanan persahabatan terakhir menentang Celtic tempoh hari, memang sudah kedengaran khabar-khabar angin menyatakan bahawa persetujuan untuk menjual Downing telah tercapai. Tetapi apabila melihat Downing diturunkan dalam kesebelasan utama pada perlawanan tersebut, kita menyangka perpindahan tersebut sekadar gosip liar sahaja. Rupanya ia benar-benar terjadi selepas kembalinya skuad Liverpool ke Anfield.

Sebenarnya pada awal tahun ini (perpindahan January) nama Downing sudah pun menjadi sebutan untuk dijual oleh Branden Rodgers (BR), tetapi peluang kedua yang diberi selepas menunjukkan peningkatan prestasinya membuatkan BR mengekalkannya. Malangnya prestasi yang tidak menentu serta tidak menepati cara permainan dan kehendak BR, maka tamatlah riwayat Downing di Anfield.

Apapun selamat maju jaya diucapkan kepada Downing yang telah mengikut jejak Andy Carroll ke West Ham. Segala jasa dan pengorbanan beliau selama bersama Liverpool akan sentiasa dikenang oleh peminat The Reds.


Share this article :

Catat Ulasan

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. Kelab Peminat Liverpool Malaysia - All Rights Reserved
Partner Sale_ehs Gerrard Published by KPLM
Proudly powered by Blogger