Home » , , , , , , » Club Friendly 2013/2014 - Valerenga 1-4 Liverpool

Club Friendly 2013/2014 - Valerenga 1-4 Liverpool

Written By Unknown on Khamis, 8 Ogos 2013 | 6:00 PG


Perlawanan persahabatan musim panas yang ke-6 ini menunjukkan Liverpool terus maju dan bersedia dalam persiapan menjelang musim baru 2013/2014 ini. Walaupun beraksi di arena lawan, Liverpool berjaya memperolehi kemenangan mengatasi pasukan Velerenga dengan keputusan 1-4.

Secara keseluruhannya 6 perlawanan persahabatan yang telah dilalui, Liverpool berjaya menyapu bersih rekod kemenangan keenam-enam perlawanan. Liverpool telah mencetak 17 gol serta bolos 1. 1 gol yang telah pecah dalam perlawanan ini di tangan Brad Jones. Ia berpunca dari kegagalan Henderson untuk mengawal rapi Gonzalez untuk menyamakan kedudukan selepas Liverpool mendahului melalui Luis Alberto.

Paling terbaik, Iago Aspas telah menunjukkan bahawa pembelian Liverpool terhadap beliau amatlah berbaloi. 4 gol telah berjaya dicipta sepanjang sesi perlawanan pemanas badan ini. Jadi disini kita sudah boleh berkira-kira seandainya Suarez pergi, kita sudah ada bakal penganti mesin pencetak gol.

Selepas jaringan kedua melalui Aspas, separuh masa kedua Liverpool terus menambah lagi jaringan. 2 gol lagi telah berjaya dicipta hasil jaringan Martin Kelly dan Raheem Sterling. Persefahaman semakin mantap. Harap ia akan berkekalan sehingga kehujung musim nanti.

Selepas ini Liverpool kan berkunjung ke Celtic pula untuk menamatkan kempen perlawanan persahabatan musim baru ini. Perlawanan akan berlangsung pada tengah malam minggu 10/07/2013 jam 12:00 tengah malam. Semoga Liverpool mampu untuk mencipta rekod kemenangan bersih dalam siri jelajah kali ini.


Share this article :

Catat Ulasan

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. Kelab Peminat Liverpool Malaysia - All Rights Reserved
Partner Sale_ehs Gerrard Published by KPLM
Proudly powered by Blogger