Home » , , , , , , , , » Liverpool bolot anugerah BPL pemain dan pengurus terbaik

Liverpool bolot anugerah BPL pemain dan pengurus terbaik

Written By Unknown on Ahad, 15 September 2013 | 10:40 PG


Permulaan yang baik amat memberangsangkan pasukan Liverpool di awal musim baru 2013/2014 ini sememangnya membawa tuah kepada dua orang dalam kem pasukan. Sturridge dan Branden Rodgers secara rasminya telah diumumkan sebagai pemain dan pengurus terbaik bulan Ogos Barclays Premier League.

Sturridge yang telah menjaringkan 1 gol dalam setiap 3 perlawanan adalah aset terbaik Liverpool serta England buat masa ini dan dianggap oleh FA sebagai pemain paling menyerlah diawal musim ini. Selain 3 gol yang telh dikumpulnya dalam liga, Sturridge juga telah berjaya menjaringkan 2 gol dalam piala Capital One dalam pertemuan menentang Notts County menjadikan 5 gol secara keseluruhannya.


Mencipta 3 kemenangan berturut-turut dalam 3 perlawanan awal musim disamping mengekalkan rekod tanpa kalah telah membawa pula Branden Rodgers untuk merangkul anugerah pengurus terbaik. Sememangnya kejayaan beliau ini tidak boleh dipertikaikan lagi oleh mana-mana pengurus lain bersandarkan kedudukan Liverpool ketika ini.


Tahukah anda bahawa anugerah Barclays ini telah lama sekali tidak dianugerahkan kepada pemain ataupun pengurus dalam pasukan Liverpool. Jika anda masih ingat, kali terakhir anugerah ini terpampang nama pasukan Liverpool adalah pada tahun 2009 dimana Fernando Torres telah menjadi pilihan pada bulan Ogos sebagai pemin terbaik sementara Rafa Benitez pula pada bulan Mac sebagai pengurus terbaik. Jadi setelah 4 tahun tanpa anugerah, Liverpool membolot kedua-dua anugerah ini sekali gus, adalah sesuatu penghargaan yang tiada bandingannya. Diharapnya anugerah ini tidak melalaikan kebangkitan pasukan dan jadikan ia sebagai pendorong untuk maju dan lebih aggresif lagi. YNWA


Share this article :

Catat Ulasan

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. Kelab Peminat Liverpool Malaysia - All Rights Reserved
Partner Sale_ehs Gerrard Published by KPLM
Proudly powered by Blogger