Home » , , , , , , , » Game 2 BPL 12/13 - Liverpool 2-2 Manchester City

Game 2 BPL 12/13 - Liverpool 2-2 Manchester City

Written By Unknown on Isnin, 27 Ogos 2012 | 5:18 PG

Dikala 3 mata penuh bakal menjadi milik mutlak Liverpool, malangnya kesilapan kecil pemain telah menghampakan seluruh peminat Liverpool pada perlawanan menentang pasukan jutawan yang penuh bintang dengan berkesudahan 2-2. Kesilapan lama terus menjadi igauan buruk dimana sikap pemain yang masih gemar untuk bermain pass and back akhirnya memakan diri sendiri.

Seawal perlawanan nampak pasukan City mula mempamerkan aksi menganas. Yang paling ngeri percubaan sipi Tevez hampir-hampir untuk menerjah gawang tetapi tiang gol menjadi penyelamat dikala tiada pemain mereka menyusul untuk menyudahkan bola muntah tersebut. Walaubagaimanapun ia tidak lama apabila Liverpool kembali mengimbangi perlawanan untuk menyaingi kehebatan City. Buktinya tendangan sudut Stven Gerrard berjaya disudahkan dengan tandukan maut Skrtel untuk memberi jaringan awal pada minit ke 34. Gol semangat ini telah memberi pemain Liverpool lebih banyak keyakinan untuk terus mempamerkan aksi-aksi yang lebih memberansangkan.



Separuh masa kedua bersambung dan City cuba untuk kembali menaikkan semangat mereka. Walaupun permaianan masih seimbang bagi kedua-dua pasukan, tetapi kesilapan Martin Kelly yang gagal mengeluarkan bola dari kawasan selamat, mudah disudahkan oleh Yaya Toure untuk memberi gol penyamaan pada minit ke 63. Kegembiraan City tidak lama apabila 3 minit berselang, Luis Suarez berjaya menyudahkan sepakan percuma cantik untuk memberi Liverpool kelebihan kembali.

Malang tidak berbau. Skrtel yang boleh dianggap Man Of The Match gagal menghantar bola kebelakang dengan cermat. Bola tersebut segera dipintas oleh Tevez untuk menewaskan Reina bagi menyamakan kedudukan 2-2. Peristiwa beginilah yang sedikit mengecewakan kita.


Begitulah nasib Liverpool apabila pemain masih lagi suka menggunakan corak permainan dengan sering menghantar bola kebelakang. Rasanya dah banyak kali tukar pengurus, tetapi masih juga corak permainan sebegini ditonjolkan. Ini sebenarnya bukan masalah pengurus, tetapi sikap pemain sendiri yang tidak berhati-hati dalam menghantar bola ke kawasan tidak selamat. Harap apa yang terjadi dapat dijadikan pengajaran kepada semua pemain.


Dari segi kesungguhan pemain pula, kita dapat lihat Raheem Sterling sememangnya permata muda yang terus menyinar. Disamping pembelian Joe Allen sememangnya berbaloi, Borini pula nampak terus tercari-rentak untuk menyesuaikan diri dengan aksi bolasepak Inggeris. Apapun pada perlawanan ini pemain Liverpool telah kembali ke landasan sebenar dari aksi yang sungguh mengecewakan pada perlawanan pertama tempoh hari. Semoga ia menjadi titik permulaan kebangkitan Liverpool untuk terus dipercayai dan disanjungi peminat seluruh dunia. YNWA.

Scoring Summary

Liverpool Manchester City
Martin Skrtel (34')Yaya Tourรฉ (63')
Luis Suรกrez (66')Carlos Tรฉvez (80')

Match Stats

Liverpool                 Manchester City
17(3) Shots (on Goal) 11(3)
10 Fouls 8
4 Corner Kicks 4
0 Offsides 1
49% Time of Possession 51%
1 Yellow Cards 0
0 Red Cards 0
1 Saves 1

Teams

Liverpool Manchester City
25 Pepe ReinaJoe Hart
37 Martin SkrtelVincent Kompany
16 Sebastiรกn CoatesPablo Zabaleta
Glen Johnson28 Kolo Tourรฉ
34 Martin Kelly42 Yaya Tourรฉ
21 Lucas34 Nigel De Jong
24 Joe AllenSamir Nasri
Steven Gerrard13 Aleksandar Kolarov
31 Raheem SterlingJames Milner
Luis Suรกrez45 Mario Balotelli
29 Fabio Borini32 Carlos Tรฉvez
Substitutes
23 Jamie CarragherJoleon Lescott 6
19 Stewart DowningDavid Silva 21
Brad JonesEdin Dzeko 10
Josรฉ EnriqueJack Rodwell 17
Andrew CarrollCostel Pantilimon 30
33 Jonjo ShelveyStefan Savic 15
14 Jordan HendersonAbdul Razak 62
Substitutions
Jonjo Shelvey for Lucas (5)Jack Rodwell for Samir Nasri (60)
Josรฉ Enrique for Martin Kelly (66)Edin Dzeko for Mario Balotelli (62)
Andrew Carroll for Fabio Borini (84)David Silva for James Milner (76)
Yellow Cards
Luis Suรกrez (90)
· Squads: Liverpool | Manchester City

Share this article :

Catat Ulasan

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. Kelab Peminat Liverpool Malaysia - All Rights Reserved
Partner Sale_ehs Gerrard Published by KPLM
Proudly powered by Blogger