Home » , , , , , » UEFA Cup - Liverpool 3-0 FC Gomel

UEFA Cup - Liverpool 3-0 FC Gomel

Written By Unknown on Jumaat, 10 Ogos 2012 | 12:17 PTG

Senyum... Tak perlu kata apa-apa. Itulah ayat-ayat yang telah terkeluar pada waktu pagi selepas menyaksikan corak permainan pasukan Liverpool yang cukup menghiburkan. Menang 3-0 melalui jaringan pemain baru Liverpool, Fabio Borini, Steven Gerrard dan Glen Johnson sudah terlebih cukup untuk melayakkan Liverpool ke saingan play off kejohanan Liga UEFA musim 2012/2013 ini dengan agregat 4-0 mengalahkan FC Gomel.

Mastermind Liverpool pada pagi tadi sudah tentulah Luis Suarez yang telah berjaya memberi sumbangan besar dalam memperbodohkan pertahanan FC Gomel. Jika perlawanan sebelum ini, walaupun menang tipis, tapi harapan kita jauh tersasar memandangkan corak permainan yang membuatkan kita hilang sabar dan boleh mengurangkan pahala puasa kita. Tapi pagi tadi, boleh dikatakan 100% corak permainan liverpool sudah berubah. "TIKI TAKA" sudah menampakkan 50% mula dipratikkan. Walaupun masih banyak long ball dari short ball, tetapi perubahan ketara telah mula ditunjukkan oleh kesebelasan pemain Liverpool ini.


Borini telah membuktikan bahawa beliau bakal menjadi gandingan yang mantap, serasi dan digeruni bersama Suarez dan Gerrard pada musim ini. Tidak sampai seminggu berlatih bersama Suarez yang baru pulang dari kem PLKN untuk Olimpik, keserasian mula terpancar dan ini bakal memberi amaran awal kepada musuh-musuh lain.

Apa yang lebih menggembirakan, kehadiran Joe Allen di Anfiled untuk menyaksikan perlawanan ini. Bila dah muncul sudah tentulah nak medical dan seterusnya sign kontrak. Semakin mantaplah barisan tengah Liverpool. Tunggu sahaja pengumuman yang bakal dibuat pada hari ini nanti.

 So malas dah nak puji melambung-lambung tinggi di peringkat awal ni. Takut hanya pada peringkat permulaan saja gah, tapi layu dilambung ombak liga nanti. Apa yang pasti, sekiranya corak permainan begini dipersembahkan sehingga hujung musim ini, confirm kelompok 4 terbaik liga dalam genggaman. Dapat juara EPL lagilah bersyukur yang amat sangat. Harap badi tiang dan palang seperti musim lalu dah tak menjadi nanh untuk musim baru ni walaupun Gerrard telah membuat rekod pertama terkena tiang pada perlawanan ini. Harap itu yang pertama dan terakhir.

p/s: jangan panas macam taik ayam sudahlah. Harap BR buat sesuatu yang lebih baik dari yang terbaik seperti semalam. YNWA..


Scoring Summary

Liverpool Gomel
Fabio Borini (21')
Steven Gerrard (41')
Glen Johnson (72')

Teams

Liverpool Gomel
25 Pepe Reina1 Vladimir Bushma
Glen Johnson13 Dmitri Klimovich
Daniel Agger25 Igor Kuzmenok
37 Martin SkrtelNikolai Kashevsky
Josรฉ EnriqueSergey Matveichik
Steven Gerrard2 Igor Voronkov
19 Stewart Downing8 Illya Aleksiyevich
21 Lucas26 Tomasz Nowak
33 Jonjo Shelvey7 Sergei Kozeka
Luis Suรกrez32 Dmitry Platonov
29 Fabio BoriniAleksandr Alumona
Substitutes
Brad JonesAndrei Sakovich 16
23 Jamie CarragherPavel Kirilchik 5
34 Martin KellyPavel Yevseyenko 10
26 Charlie AdamEsequiel Palomeque 92
20 Jay SpearingNikolai Lipatkin 19
14 Jordan HendersonDenis Yakhno 17
Andrew CarrollAndrey Sheryakov 11
Substitutions
Charlie Adam for Jonjo Shelvey (76)Nikolai Lipatkin for Tomasz Nowak (62)
Jamie Carragher for Martin Skrtel (76)Pavel Kirilchik for Sergei Kozeka (74)
Jay Spearing for Lucas (86)Pavel Yevseyenko for Dmitri Klimovich (85)
Yellow Cards
Jonjo Shelvey (59)
· Squads: Liverpool | Gomel




Share this article :

Catat Ulasan

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. Kelab Peminat Liverpool Malaysia - All Rights Reserved
Partner Sale_ehs Gerrard Published by KPLM
Proudly powered by Blogger