Home » , , » Friendly 12/13 - Liverpool vs Bayer Leverkusen

Friendly 12/13 - Liverpool vs Bayer Leverkusen

Written By Unknown on Ahad, 12 Ogos 2012 | 1:02 PTG

Siri saingan untuk perlawanan pra musim baru 2012/2013 ini akan ditamatkan dengan perlawanan terkhir yang bakal dilangsungkan pada malam nanti. Tiga perlawanan telah berlangsung dalam siri jelajah Amerika penghujung bulan lalu, manakala yangh terakhir akan berlangsung di Anfiled menentang pasukan Bayer Leverkusen.

Apa yang menariknya berkenaan pasukan Bayer Leverkusen ini adalah dimana kunjungan kali ini membabaitkan pengurus pasukan mereka tidak lain lagi ialah lagenda Istanbul 2005 kita Sami Hypia. Selepas meninggalkan Liverpool pada musim 2009-2010 untuk ke kelab Leverkusen ini, beliau telah menjadi pemain selama dua musim disana sebelum menjadi pengurus sejak awal tahun ini lagi. Sudah pasti kembalinya Sami Hypia ke Anfield pada malam ini akan mengembalikan nostalgianya bersama Liverpool selama 10 musim (1999-2009).

Untuk perlawanan malam ini, berkemungkinan besar pada kesebelasan utamanya Brendan Rodgers akan lebih menguna pakai tenaga muda untuk membuktikan kebolehan masing-masing. Sterling, Jonjo Shelvey, Martin Kelly akan diberi kepercayaan dalam meningkatkan prestasi masing-masing sebelum mengalas tugas pada situasi perlawanan sebenar. 

Sebenarnya perlawanan pelengkap cuti rehat ini (walaupun sebenarnya dah lama bertugas) bukanlah kita mengharapkan kemenangan. Sebaliknya keserasian dan persefahaman antara pemain adalah amat penting dalam menghadapi hari-hari terakhir seblum bermulanya liga Premier. Jika tidak silap, pemain yang baru dimiliki oleh Liverpool Joe Allen akan diturunkan pada perlawanan malam ini. Tapi tiada masalah pun siapa yang nak diturunkan oleh BR. Apa yang penting kita nak menyaksikan lagi corak permainan yang menghiburkan seperti yang dihidangkan semasa pertemuan dengan FC gomel pagi jumaat lalu. 
Share this article :

Catat Ulasan

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. Kelab Peminat Liverpool Malaysia - All Rights Reserved
Partner Sale_ehs Gerrard Published by KPLM
Proudly powered by Blogger