Home » , , , , , , » UEFA Cup (Play Off -2) Liverpool 1-1 Hearts

UEFA Cup (Play Off -2) Liverpool 1-1 Hearts

Written By Unknown on Sabtu, 1 September 2012 | 1:18 PG


Awal pagi Jumaat semalam telah berlangsung perlawanan timbal balik play-off UEFA cup diantara Liverpool bertemu Hearts.  Kali ini perlawanan dilangsungkan di Stadium Anfield dimana keputusannya 1-1.

Untuk kali ini Brendan Rodgers sekali lagi dengan beraninya telah mempertaruhkan bakat-bakat muda dimana Morgan pula diberi peluang untuk mengemudi barisan hadapan bersama Suarez. Walaupun nampak sedikit gugup untuk bermain dalam skuad senior, tetapi Morgan berjaya juga untuk menjaringkan gol. Malangnya gol tersebut dibatalkan akibat bola yang dihantar oleh Suarez itu terlebih dahulu telah melepasi garisan permainan.

Buat pertama kali juga percubaan berani BR untuk mengubah posisi Downing dari pemain sayap kepada pertahanan sebelah kiri. Nampak ia berhasil dengan kepantasan Downing untuk mematahkan serangan serta membantu membuat serangan balas.

Permainan yang agak seimbang dimana kedua-dua pasukan saling bertukar-tukar serangan. Walaubagaimanapun Hearts terlebih dahulu dihadapan apabila Reina gagal untuk menangkap kemas rembatan Templeton dan bola terus menggolek ke dalam gawang.

Ketika keadaan perlawanan seakan memaksa untuk bermain di masa tambahan 30 minit, Suarez muncul wira apabila berjaya memperdayakan pertahanan Hearts sebelum merembat masuk untuk menewaskan penjaga gol Hearts. Ini menjadikan kedudukan 1-1 dengan kemenangan aggregat 2-1 hasil satu gol bekalan yang dibawa dari perlawanan pertama dahulu.

Liverpool - 
Reina, Downing, Carragher, Skrtel, Kelly, Allen, Henderson (Borini), Gerrard, Shelvey, Morgan (Sterling), Suarez.
Share this article :

Catat Ulasan

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. Kelab Peminat Liverpool Malaysia - All Rights Reserved
Partner Sale_ehs Gerrard Published by KPLM
Proudly powered by Blogger