Home » , , , » Bellamy kembali semula ke Cardiff City

Bellamy kembali semula ke Cardiff City

Written By Unknown on Ahad, 12 Ogos 2012 | 11:41 PG


Begitulah kehidupan Craig Bellamy, memang sukar untuk berada disesebuah kelab dengan jangka masa yang panjang. Hanya semusim berada di Anfield, beliau telah mengambil keputusan untuk kembali ke kelab asalnya iaitu Cardiff City. Memandangkan orang penting yang membawanya ke Anfield dulu juga telah lama dipecat, maka tiada tempat bergantug lagi untuk menjadi pemain utama memandangkan usianya juga semakin jauh meningkat.


Seperti sudah merasai kehadiran pengurus baru Brendan Rodgers ini menjadikannya bukan pemain pilihan dalam strategi beliau, baik cari tempat yang lebih selamat dari digelar kuda tua penghabis beras. Tetapi bagi SG, setua2 Bellamy ni, masih lagi menguntungkan kalau dibela pun. Masakan tidak, walaupun di Liverpool beliau telah berkhidmat selama dua musim, 2006-2007, 2011-2012 tetapi beliau telah pun berjaya menjaringkan 18 gol dari 79 perlawanan. Mungkin dari segi jaringan memang nampak kurang berkesan, tetapi bila dikira dari segi punca sumbangan untuk kawan2 menjaringkan gol (asist), memang banyak ler gak.


Pe pun, selamat jalan dan selamat maju jaya diucapkan  keatas beliau. Maka hanya tinggal Carragher sahaja kuda tua yang masih dan terus berkhidmat bersama Liverpool. Abang Long Gerrard pun dah boleh dikira boleh join Carragher the geng. Dipendekkan cerita buatlah production untuk melahirkan bakat2 muda sebagai persediaan untuk jangka masa panjang. hehehehe...
Share this article :

Catat Ulasan

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. Kelab Peminat Liverpool Malaysia - All Rights Reserved
Partner Sale_ehs Gerrard Published by KPLM
Proudly powered by Blogger