Home » , , , , , , » Penampilan Gerrard ke-400 sebagai kapten Liverpool

Penampilan Gerrard ke-400 sebagai kapten Liverpool

Written By Unknown on Isnin, 16 September 2013 | 5:53 PTG

Dalam pertemuan menentang pasukan Swansea pada awal pagi esok, secara rasminya kapten fantastik Liverpool Steven Gerrard akan melengkapkan tugasnya ke-400 sebagai ketua pasukan. Woww...... Sungguh hebatkan kapten kesayangan kita ini. 400 kali tu mendapat kepercayaan, bukannya 40 kali.

Gerrard mula mendapat kepercayaan untuk menjadi kapten pada November 2002 ketika menentang pasukan Southampton dalam perlawanan piala liga. Dalam pelawanan yang dilangsungkan di Anfield itu Liverpool berjaya mengalahkan Soton dengan keputusan 3-1.


Disebalik melengkapkan tugas ke-400 ini, sudah pasti pelbagai dugaan yang terpaksa beliau harungi. Jatuh naik pasukan Liverpool, beliau tetap juga cekal bersama pasukan tanpa mempedulikan tawaran tinggi wang ringgit dari pasukan lain. Semua piala beliau dah merasa julang tetapi hanya satu piala lagi yang masih menjadi idaman. Piala Barclays Premier League adalah satu-satunya piala yang masih lagi belum di kecapi samaada sejak menjadi pemain ataupun ketua pasukan. Harap-harapnya musim ini Abang Long kita ni mampu membawa pasukan Liverpool untuk merangkul kejuaraan liga yang kali terakhir dimiliki oleh Liverpool pada 1989/90.

Selain itu, jika pada perlawanan menentang Swansea ini Liverpool menang, maka tercatatlah sejarah dimana Liverpool juga telah berjaya mencipta rekod kemenangan ke-400 dalam Liga Perdana Inggeris. Sememangnya perlawanan esok amat penting. Ini kerana selain mencipta rekod kemenangan ke400 dalam liga, Liverpool juga perlu mempertahankan rekod bersih tanpa kalah dan bolos untuk musim 2013/14 ini. Semoga ia menjadi kenyataan...


Share this article :

Catat Ulasan

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. Kelab Peminat Liverpool Malaysia - All Rights Reserved
Partner Sale_ehs Gerrard Published by KPLM
Proudly powered by Blogger