Home » , , , , , , » Preview : Round 3 FA Cup 2013/14 - Liverpool VS Oldham

Preview : Round 3 FA Cup 2013/14 - Liverpool VS Oldham

Written By Unknown on Ahad, 5 Januari 2014 | 2:07 PG


Malam nanti Liverpool akan memulakan cabaran dalam kejohanan piala FA bagi musim 2013/14 ini. Seperti pada musim-musim yang sudah, Piala FA pada musim ini sekali lagi Liverpool di undi untuk bertemu pasukan Division 1 Oldham Athletic untuk kali ketiga berturut-turut. Jika anda lupa pada kisah musim lalu, mungkin anda fikir mudah sajakan nak lawan pasukan kerdil ni.

Musim 2011/2012, Liverpool telah berjaya mengatasi Oldham 5-1 di pusingan ke 3 FA cup yang telah dilangsungkan di Anfield. Tetapi, musim 2012/13 lalu Liverpool pula yang kena 3-2 dipusingan ke-4 dalam kejohanan yang sama tetapi bermain di stadium Oldham. Mungkin ada yang ingat tragedi kekalahan yang agak memalukan tersebut. Tapi tak pelah, malas nak ungkit kesilapan yang lalu.

Esok kita mengharapkan Liverpool tiada bermasalah untuk menewaskan pasukan ini. Kelebihan bermain di Stadium Anfield seharusnya digunakan dengan sebaik mungkin oleh kesebelasan pemain yang bakal diturunkan nanti. Tak kiralah berapa pun jaringan, yang penting jangan seri apatah lagi kalah. Mungkin kalau seri bernasib baik kerana akan berlangsung perlawanan timbal balik. Tetapi, kena diingat bertambahnya perlawanan, risiko pemain cedera pasti bakal mengundang. Jadi elakkanlah istilah selain dari menang.

LIVERPOOL vs OLDHAM ATHLETIC
[3rd Round | FA Cup 2013/14]

Venue : Anfield Stadium
Tarikh : 5 Januari 2014 | Ahad
Waktu : 11:00 malam
Channel : -
Live Streaming : LINK 1 | LINK 2 | LINK 3

Share this article :

Catat Ulasan

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. Kelab Peminat Liverpool Malaysia - All Rights Reserved
Partner Sale_ehs Gerrard Published by KPLM
Proudly powered by Blogger