Home » , , , , , , , » BPL 2013/14 (Game 22) - Liverpool 2-2 Aston Villa

BPL 2013/14 (Game 22) - Liverpool 2-2 Aston Villa

Written By Unknown on Ahad, 19 Januari 2014 | 5:39 PTG


Liverpool gagal menggunakan kesempatan bermain di gelanggang sendiri untuk memungut 3 mata penuh apabila sekadar mampu berkongsi satu mata dengan pasukan pelawat Aston Villa. Liverpool yang bernasib baik seharusnya berpuas hati dengan keputusan seri ini berbanding langsung tiada mata diperolehi dalam perlawanan ini.

Dari bermulanya perlawanan telah menampakkan Liverpool tenggelam dengan bayang-bayang kehebatan pemain pasukan Aston Villa. Walaupun pertahanan Liverpool yang diketuai Skrtel dan Toure berjaya mengekang asakan demi asakan lawan, gol Liverpool bocor juga dengan gol-gol mudah akibat kecuaian pemain Liverpool sendiri. Paling ketara gol kedua Aston Villa melalui tandukan Benteke dimana kesilapan Mignolet yang tersilap langkah untuk keluar menepis hantaran lintang tetapi tidak mengenai bola dan sebaliknya bola tersebut singgah tepat di kepala Benteke dikala pintu gol sudah pun terbuka luas.


Sepatutnya pintu gol Liverpool boleh dibolosi lebih dari 2 gol. Tapi tiang gol dan beberapa percubaan penyerang Aston Villa berjaya ditepis oleh Mignolet selain tersasar dari gawang gol. Sturridge berjaya merapatkkan jurang pada minit-minit terakhir separuh masa pertama. Hantaran Suarez kepada Henderson berjaya dikuas dengan cemas untuk Suarez membuat tolakan cantik menewaskan penjaga gol Aston Villa.

Mengetahui kelemahan ketara dibahagian midfield Liverpool, Rodgers segera membuat pertukaran pertama pada permulaan separuh masa kedua. Memasukkan Lucas untuk menggantikan Cutinho ternyata teah banyak mengubah corak permainan Liverpool. Gol penyamaan akhirnya muncul jua apabila Gerrard berjaya menyudahkan sepakan penalti setelh Suarez dijatuhkan didalam kotak penalti. Itulah dia, nasib penalti yang masih mampu untuk menjaga maruah Liverpool daripada tercalar.


Walaubagaimanapun Liverpool terpaksa mengeluarkan Lucas semula selepas hanya mampu untuk beraksi selama 20 minit selepas mengalami kecederaan. Allen dimasukkan untuk cuba menghidupkan lagi sisa-sisa perjuangan yang tinggal malangnya tetap gagal untuk mencari gol tambahan untuk menang. Nampaknya tiada pemain yang benar-benar digelar Defensif Midfielder sememangnya hampir mengundang padah pada perlawanan ini. Gerrard gagal berfungsi dengan baik diposisi ini. Begitu juga dengan Johnson yang banyak terbenam untuk berada dibawah berbanding diatas seperti biasa. Cissokho boleh rasanya untuk dipulangkan kembali ke kelab asalnya memandang nampak seperti amat pemalas pemain ini untuk mengejar bola serta membuat geraka-gerakan pantas. Nasib juga terus bersama Liverpool kerana walaupun sekadar mampu seri, kedudukan tempat ke-4 masih kekal dimiliki oleh Liverpool.


LIVERPOOL : Mignolet, Cissokho, Skrtel, Toure, Johnson, Gerrard, Henderson, Sterling, Coutinho (Lucas, Allen), Sturridge, Suarez
SUBS : Jones, Kelly, Lucas, Moses, Allen, Aspas, Alberto

ASTON VILLA : Guzan, Bacuna, Vlaar, Clark, Bertrand (Luna), El Ahmadi (Sylla), Westwood, Delph, Agbonlahor (Holt), Weimann, Benteke
SUBS : Steer, Sylla, Helenius, Albrighton, Luna, Gardner, Holt.


Share this article :

Catat Ulasan

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. Kelab Peminat Liverpool Malaysia - All Rights Reserved
Partner Sale_ehs Gerrard Published by KPLM
Proudly powered by Blogger