Latest Post

BPL 2013/14 (Game 27) - Liverpool 4-3 Swansea

Written By saleehs gerrard on Isnin, 24 Februari 2014 | 2:50 PG


Liverpool sekali lagi terpaksa berhempas pulas bagi memastikan tiga mata berharga terus menjadi habuan berharga pada perlawanan ke 27 liga bagi musim ini. Bermain dihadapan penyokong Liverpool dan di stadium Anfield bukanlah alasan untuk pasukan Swansea mudah mengaku kalah malah tentangan sengit berjaya dipamerkan.

Bersama-sama kejar mengejar menjaringkan gol membuatkan kita berdebar-debar untuk menantikan keputusan penuh selepas tamat perlawanan. Walaupun pada awalnya kelihatan Liverpool bakal mengadakan majlis kenduri gol, tetapi ia berjaya dinafikan oleh pemain-pemain Swansea. Bayangkan dalam masa 20 minit terawal, Liverpool berjaya mendahului 2-0 melalui jaringan Sturridge dan Henderson, dalam masa 6 minit selepas itu juga Swansea berjaya menyamakan kedudukan 2-2 melalui Shelvey dan juga Wilfried.


Dimanakah silapnya? Kelemahan di barisan pertahanan yang dikemudi oleh Skrtel dan Agger nampak terlalu longgar dan mudah untuk ditembusi. Yang terbaiknya, selepas menjaringkan gol, Shelvey tidak pun membenarkan kawan-kawannya meraikan jaringan tersebut malah mengangkat tangan sebagai tanda hormat terhadap penyokong Liverpool dan bekas pasukannya. RESPEK!!!!!!!!!


Sturridge terus membuktikan bahawa beliau addalah penyerang terbaik apabila berjaya membawa Liverpool mendahului 3-2 sebelum tamat separuh masa pertama. Tidak lama selepas separuh masa kedua bersambung, Skrtel telah membuat kesilapan yang besar kerana telah membuat sekatan kepada Wilfried di dalam kotak penalti. Suka atau tidak, Liverpool terpaksa menerima keputusan pengadil untuk memberikan Swansea sepakan penalti. Walaupun Mignolet berjaya membaca arah sepakan penalti tersebut, tetapi sedikit kelewatannya untuk merebahkan badan membuatkan Wilfried berjaya menyempurnakan sepakan penalti ini.


Seperti orang kata, kalau dah rezeki tak kemana. Begitulah kisahnya dengan jaringan kemenangan yang dijaringkan oleh Henderson. Walaupun percubaan pertamanya berjaya dinafikan oleh penjaga gol Swansea, tetapi tindakan beliau yang terus meluru kehadapan berjaya menyudahkan bola muntah untuk menjadikan keputusan 4-3 hingga tamat perlawanan.

Suarez terus buntu untuk membuat jaringan. Jika beberapa perlawanan sebelum ini beliaulah mesin gol bagi Liverpool, tetapi kini beliau sedang melalui zaman kemarau yang berpanjangan. Nasib baik assist-assist beliau banyak membantu rakan-rakannya untuk menjaringkan gol. Kira berjasa jugalahkan.


Secara keseluruhannya Liverpool masih lagi bermain pada tahap yang baik cuma adakalanya keghairahan memburu gol membuatkan pertahanan menjadi longgar. Sikap suka bermain-main didalam kawasan sendiri kerap juga hampir memakan diri sendiri. Apapun tempat ke-4 liga terus dimiliki oleh Liverpool untuk terus mengekori rapat tiga pasukan diatas. Harapnya tiga pasukan teratas tersebut akan melakukan kesilapan pada perlawanan akan datang bagi memudahkan Liverpool untuk memintas dan mengungguli carta liga pada akhir musim. YNWA.....


LIVERPOOL : Mignolet, Johnson, Skrtel, Agger (Toure), Flanagan, Gerrard, Henderson, Sterling (Allen), Coutinho, Suarez, Sturridge (Moses)
SUBS : Jones, Teixeira, Toure, Moses, Allen, Aspas, Cissokho

SWANSEA : Vorm, Rangel, Chico Flores, Williams, Taylor, Britton, de Guzman (Hernandez), Shelvey (Canas), Dyer (Ngog), Routledge, Bony
SUBS : Tremmel, Amat, Tiendalli, Canas, Hernandez, Emnes, Ngog


Liverpool vs Swansea (4 - 3) ~ All Goals... by SportChannel



Preview : FA Cup (Round 5) 2013/14 - Arsenal vs Liverpool

Written By saleehs gerrard on Sabtu, 15 Februari 2014 | 11:09 PTG


Mungkin masih ramai lagi peminat-peminat Liverpool terngiang-ngiang dengan kisah kejayaan pasukan Liverpool membenam Arsenal minggu lalu dengan keputusan 5-1. Keputusan yang cukup membuatkan penyokong-penyokong The Gunners masuk ke dalam gua buat sementara waktu dan modal bagi penyokong Liverpool membahan mereka sehingga kini.

Bagi saya, cukuplah setakat untuk sementara waktu ini. Lupakan seketika kejayaan lalu untuk meneruskan perjuangan akan datang. Kalau terlalu dibuai mimpi indah, takut pula hampir memakan diri sendiri seperti apa yang berlaku pada perlawanan menentang Fulham diawal pagi Khamis lalu. Nasib baik penalti minit terakhir membuatkan Liverpool mampu melakarkan kejayaan. Kalau tidak mahunya berkongsi satu mata sahaja.

Dipendekkan cerita, menjelang perlawanan tengah malam esok diantara pasukan Liverpool dan Arsenal pasti terus menjadi bualan hangat. Pasti ada yang membanding-bandingkan kemenangan bergaya lalu dengan keputusan yang bakal diperolehi esok. Rasa-rasanya janganlah terlalu over confiden. Kena ingat minggu lalu Liverpool bermain di Anfield sementara esok di Emirates pula. Jadi kelebihan tetap berpihak kepada pasukan Arsenal selaku tuan rumah untuk memenangi perlawanan ini.

Tapi itu semua atas kertas. Jika Liverpool mampu untuk mengekalkan prestasi sama seperti perlawanan menetang Arsenal sebelum ini, saya pasti Liverpool mampu untuk melangkah ke pusingan seterusnya. Jika kesilapan-kesilapan bodoh pertahanan Liverpool pula yang berlaku seperti ketika menentang Fulham, Ssaya rasa Liverpool bersedialah untuk kena bahan pula.

Berdasarkan prestasi, saya rasa BR tidak akan membuat sebarang pertukaran pemain dalam kesebelasan utamanya. BR akan tetap menurunkan pemain utama yang sama seperti empat perlawanan sebelum ini. Gandingan SAS terus menghantui setiap pemain pertahanan lawan. Kehebatan gandingan Suarez dan Sturridge ini telah pun diakui ramai dan paling terbaik setakat ini. Cuma yang sarankan, jangan terlalu mengharap gandingan mereka berdua sahaja membuat gol dan yang lain malu-malu untuk mencetak nama. Jika SAS dikawal rapi, sekurang-kurangnya pemain lain mampu untuk menyempurnakan tugas mereka berdua.

Di pihak Arsenal pula berkemungkinan besar Arsene Wenger akan membuat beberapa perubahan. Selepas diaibkan oleh Liverpool, pemain-pemain mereka juga gagal untuk mengutip 3 mata penuh ketika menentang MU tempoh hari. Apa yang pastinya Arsenal tidak akan membenarkan Liverpool memperbodoh-bodohkan mereka lagi apatah lagi mereka bermain dihadapan penyokong sendiri. Jadi berjuanglah habis-habisan untuk tidak kecewa sama seperti tersekat pada Capital One Cup lalu. Harapnya kesengalan Arsenal akan berterusan dan kekal selamanya. YNWA.

ARSENAL vs LIVERPOOL
[Round 5 | FA Cup 2013/14]

Venue : Emirates Stadium
Tarikh : 17 February 2014 | Isnin
Waktu : 12: 00 pagi
Channel : Astro SuperSport 3 [CH816] | Astro SuperSport HD3 [CH834 HD]
Live Streaming : LINK 1 | LINK 2 | LINK 3 | LINK 4 | LINK 5 | LINK 6 (register user sahaja)


BPL 2013/14 (Game 26) - Fulham 2-3 Liverpool

Written By saleehs gerrard on Khamis, 13 Februari 2014 | 1:40 PTG


Perlawanan awal pagi tadi yang membabitkan pasukan Liverpool sememangnya suatu perlawanan yang amat dramatik, fantastik dan plastik. Menentang pasukan paling tercorot liga, Fulham FC di Craven Cottage bukanlah suatu perlawanan yang mudah. Ini kerana walaupun Liverpool memenangi perlawanan ini dengan keputusan 2-3, tetapi Liverpool dipaksa untuk berkerja keras sebelum gol penalti oleh kapten Fantastik Steven Gerrard di minit akhir perlawanan telah memberikan tiga mata berharga buat kita.

Jika dilihat pada perlawanan pagi tadi, sebenarnya Fulham masih lagi boleh Liverpool kalahkan tanpa perlu nak bersusah payah. Disebabkan Liverpool mempunyai pertahanan yang suka buat silap depan gol dan juga suka buat jaringan sendiri, maka Fulham dengan tersenyumnya dapat gol free dan gol mudah untuk berada dihadapan. Skrtel yang sebelum ini telah pum menjaringkan gol sendiri bagi pihak Lawan, telah menurunkan ilmunya kepada Kolo Toure pula pada perlawanan ini. Bayangkan seawal minit ke-8 lagi, bola hantaran lintang oleh Richardson yang lemah dan langsung tak merbahaya boleh silap Toure ni sepak. Kan didapatnya terkuis ke dalam gol sendiri. Walaupun nampak seperti padang yang kurang sekata dan membuatkan bola yang datang pun beralih-alih, tapi memandangkan bola dari Richardson ni pun tak merbahaya sepatutnya Toure kena lebih tenang untuk melepaskan rembatan.


Tak cukup dengan Toure, Skrtel pun buat perangai juga. Masalah gagal berkomunikasi dengan baik dengan Flanagan, mereka berdua telah berlaga. Akibatnya Skrtel telah buat magic pembunuh dimana kuisannya telah membuatkan bola tanggung didepan mata Richardson untuk mudah disudahkan. Itulah antara penyakit-penyakit pemain pertahanan yang amat sukar sekali nak buang. Kalau cara bermain-main di kawasan sendiri dan pass ke penjaga gol memang dah kurang dan nampak ada kemajuannya.

Terima kasihlah kepada Sturridge dan Coutinho serta Gerrard yang telah berjaya memberikan Liverpool tiga mata berharga untuk terus mengikut rapat tiga pasukan diatas tu. Walaupun perlawanan seakan berakhir dengan keputusan seri 2-2, Heitinga telah buat amal yang cukup besar dengan membelasah Sturridge di dalam kotak penalti. Macam biasa Gerrard tiada  masalah nak score sepakan penalti ni.


Suarez nampaknya dah dua perlawanan kena badi tak boleh nak buat jaringan. Kalau dah ada saja percubaannya yang terkena tiang, maknanya memang tak luck ler tu. Tapi walaupun beliau tak buat jaringan, sumbangan beliau untuk membuka ruang membuat gol memang harus dipuji. Cuma yang lain pun sama-sama gak tak der luck nak buat gol.


Secara keseluruhannya Liverpool semakin meningkat dari segi penguasaan dan cubaan menyerang. Dah tak nampak pemain-pemain kita main kedekut untuk buat gol sendiri. Permaiann lebih terbuka dan mantap. So BR hanya perlu nak settle kat pertahanan sahaja. Mungkin kembalinya Agger yang dimasukkan di penghujung perlawanan akan mendapat tempat utama untuk bergandingan dengan Skrtel dalam perlawanan akan datang.


Selepas ini pasukan Liverpool akan kembali bertemu dengan Arsenal. Perlawanan kali ini bukanlah perlawanan liga, tetapi perlawanan pusingan ke-5 FA Cup. Bermain di Emirates, so tak perlulah nak berangan nak kenduri gol lagi pada perlawanan nanti. Selepas aib dengan Liverpool 5-1 dan pagi tadi seri 0-0 pula dengan MU, memang Arsenal tak akan bagi peluang punya untuk Liverpool. Apatah lagi inilah peluang untuk membalas dendam bagi menutup keaiban lalu. So, tunggu dan lhat sahaja apa yang bakal terjadi. Harap-harapnya pasukan Arsenal yang tengah sengal-sengal ni, akan terus sengal pada perlawanan akan datang. YNWA.


FULHAM : Stekelenburg (Stockdale), Riether, Heitinga, Burn, Riise, Tunnicliffe, Sidwell, Kvist, Richardson (Kacaniklic), Holtby, Bent
SUBS : Stockdale, Hangeland, Kasami, Kacaniklic, Duff, Cole, Parker

LIVERPOOL : Mignolet, Cissokho, Toure, Skrtel, Flanagan, Gerrard, Henderson, Sterling (Teixeira), Coutinho (Agger), Suarez, Sturridge
SUBS : Jones, Agger, Kelly, Allen, Moses, Teixeira, Aspas


Fulham 2-3 Liverpool all goals and highlights... by EplHighlights

BPL 2013/14 (Game 25) - Liverpool 5-1 Arsenal

Written By saleehs gerrard on Ahad, 9 Februari 2014 | 12:53 PTG


5-1? Apa kejadahnya keputusan macam ni. Berapa harga Arsene Wenger jual perlawanan ini. Bukan nak bongkak atau riak, tapi memang terkejut dan di luar jangka dengan keputusan perlawanan diantara Liverpool dan Arsenal malam tadi. Paling terakhir pasukan Liverpool menang besar dalam liga dengan pasukan Arsenal ini adalah pada musim 2006/07 berkeputusan 4-1 di Anfield. Selebihnya kalau Liverpool menang pun beza 2 gol sahaja. Seri dan kalah tu jangan cakap ler.

Dalam masa 20 minit perlawanan bermula, empat kali pintu gol Arsenal bocor. Kalau dibahagikan masa tu, bermakna setiap 5 minit Liverpool jaringkan gol. Kalau nak kira angan-angan kosong separuh masa pertama tu, mahu 7 atau 8-0 Liverpool belasah Arsenal. Tapi nasib baiklah rembatan deras Suarez terkena tiang dan tolakkan susulan dari Toure selepas itu sipi terkelur dari gol. Itu belum lagi peluang yang dimiliki oleh Sturridge, Sterling, Ibe dan Coutinho. Kira masih ada lagi rasa simpati nak kenduri lebih.


Skrtel malam tadi dah jadi macam main di posisi penyerang. Dua biji di jaringkan dan andainya boleh cipta hattrik, memang terciptalah rekod dunia baru bahawa pemain pertahanan boleh buat hattrik. Begitu juga dengan Sterling, dua biji gak dia sumbat walaupun sebenarnya bukan sahaja hattrik mampu dia lakukan, lebih daripada tu pun boleh andainya beliau tidak mempersiakan peluang yang terhidang. Sturridge tetap juga nak mencetak nama sebagai penjaring cuma Suarez jer yang kempunan. Tetapi walaupun Suarez tak menjaringkan gol, beliau adalah pemain utama yang banyak membantu untuk kawan-kawannya menjaringkan gol. Kira malam tadi masing-masing tak fikirlah nak main kedekut macam sebelum ini.


Separuh masa pertama memang Arsenal langsung tak melawan. Ozil, Carzola, Giroud hampa kerana setiap gerakkan mereka berjaya dipatahkan dengan sempurna oleh gengster-gengster Liverpool. Melihat Arsenal dah ketinggalan 5-0 pada separuh masa kedua, Wenger segera membuat tiga pertukaran sekali gus. Rosicky, Podolski dan Gibbs di bawa masuk untuk mengembalikan semangat mereka yang telah hilang. Hasilnya corak permainan mereka telah berubah dan mereka kembali menguasai permainan. Walaupun begitu kalau dah takdir tak boleh nak boloskan, cuba macamana pun tetap gak kebal kubu Liverpool ni. Nasib baiklah Gerrard belanja penalti untuk Arteta sudahkan sebelum dikeluarkan untuk digantikan dengan Ibe. Kalau tak memang sebiji pun Arsenal ni tak dapat.


Apapun cukuplah sehari untuk merayakan kenduri ini. Kena ingat Liverpool akan berjumpa kembali Arsenal di Emirate Ahad nanti dalam perlawanan FA Cup. Jadi buangkan semua keegoan dan keseronokkan seketika sehingga selesai pertemuan itu nanti. Andainya Liverpool menang, kita sambung lagi Gong Xi Fat Choi.. Apa pun sebelum bertemu Arsenal pada hari Ahad nanti, Liverpool terpaksa bertemu dengan Fulham terlebih dahulu di Craven Cottage pada awal pagi Khamis nanti. Harapnya keputusan terbaik mampu dilakukan oleh pejuang The Reds kita ini. YNWA.


LIVERPOOL : Mignolet, Cissokho, Toure, Skrtel, Flanagan, Gerrard (Ibe), Henderson, Sterling, Coutinho, Suarez (Aspas), Sturridge (Allen)
SUBS : Jones, Kelly, Ibe, Moses, Aspas, Allen, Alberto

ARSENAL : Szczesny, Sagna, Mertesacker, Koscielny, Monreal (Gibbs), Wilshere, Arteta, Oxlade-Chamberlain, Cazorla, Ozil (Rosicky), Giroud (Podolski)
SUBS : Fabianski, Jenkinson, Gibbs, Rosicky, Gnabry, Podolski, Bendtner


Liverpool 5 Vs Arsenal 1 All Goals (2014) [HD] by JustTV99

BPL 2013/14 (Game 24) - West Bromwich 1-1 Liverpool

Written By saleehs gerrard on Isnin, 3 Februari 2014 | 1:22 PTG


Keputusan seri 1-1 menentang pasukan West Bromwich Albion (WBA) semalam, sememangnya sesuatu yang sukar untuk kita terima. Walaupun berjaya mencuri satu mata lebih memadai dari langsung tiada mata yang diperolehi, tetapi persembahan hambar yang ditunjukkan oleh pemain-pemain Liverpool semalam membuatkan kita berasa benar-benar kecewa.

Nak menyalahkan Branden Rodgers (BR), sememangnya tidak. Akibat terlalu ramai pemain-pemain utama yang tercedera, beliau terpaksa menggunakan pemain yang ada untuk meneruskan perjuangan musim 2013/14 ini. Apa yang perlu diperkatakan, BR sebenarnya telah menurunkan kesebelasan utama yang sama seperti ketika kenduri gol menentang Everton tempoh hari. Malangnya pemain-pemain Liverpool gagal mengekalkan persefahaman dan menyerlah seperti yang ditunjukkan pada perlawanan sebelum ini.


Mungkin Sturridge bernasib baik apabila dirinya hanya sedikit diposisi onside sebelum beliau menjaringkan gol untuk Liverpool. Andainya penjaga garisan mata juling, sudah pasti bendera akan diangkat menandakan Sturridge curi ayam. Tetapi yang kurang bernasib baiknya, Kolo Toure buat magic untuk membunuh tiga mata berharga yang sepatutnya milik Liverpool. Sikap pemain pertahanan Liverpool dari dulu sampai sekarang memang tak pernah berubah-ubah apabila suka bermain-main di dalam kawasan sendiri. Begitulah kisahnya apabila Toure telah membuat hantaran lemah kepada Skrtel yang berjaya dipintas oleh Anichebe sebelum merembat masuk ke gawang Liverpool.

Kesilapan Toure kali ini sebenarnya elok bagi dirinya untuk memperbaiki kelemahan yang ada dimasa hadapan. Biar silap sekarang jangan pula silap diperlawanan-perlawanan yang genting di penghujung musim. Lihat pada diri Skrtel yang jika sebelum ini bukan sahaja silap membuat hantaran malah dua gol sendiri juga telah dijaringkan olehnya. Tetapi dengan semangat untuk maju, kini Skrtel adalah pertahanan utama yang menjadi sandaran BR.


Suarez pada perlawanan ini juga agak hambar. Jika selalunya beliau mampu mengganas, kali ini tenggelam punca. Peluang dihadapan mata disaat hanya berhadapan dengan Foster sahaja pun gagal disudahkan dengan baik. Itulah payahnya jika mengharapkan hanya seorang dua sahaja untuk menjaringkan gol. Bila mesin merundum, ,pemain lain juga ikut sama tenggelam. Alangkah seronoknya jika pemain-pemain Liverpool sama seperti pemain Manchester City yang mampu menjaringkan gol tanpa mengharapkan Aguero.

Apapun kedudukan Liverpool didalam carta liga asih lagi kekal ditangga keempat dan telah diikut rapat oleh Everton. Menjarakkan diri dan mengekalkan kedudukan kelompok empat terbaik seharusnya perlu dicapai hingga ke akhir musim. Jika tidak impian hanya tinggal kenangan. Pada Sabtu ini pula Liverpool terpaksa mengharungi perlawanan sengit apabila menerima kunjungan Arsenal di Anfield. Jika Liverpool mampu untuk merentap keegoan pasukan The Gunners ini, Liverpool mampu untuk pergi lebih jauh lagi dalam pencarian tempat terbaik layak ke Champion League. YNWA.

WBA : Foster, Jones, McAuley, Olsson (Lugano), Ridgewell, Yacob, Mulumbu, Gera, Berahino (Anichebe), Vydra (Dorrans), Brunt
SUBS : Myhill, Dorrans, Anichebe, Lugano, Reid, Sinclair, Amalfitano

LIVERPOOL : Mignolet, Cissokho, Skrtel, Toure, Flanagan (Kelly), Gerrard, Henderson, Coutinho (Alberto), Sturridge, Sterling, Suarez
SUBS : Jones, Kelly, Ibe, Allen, Alberto, Aspas, Moses


West Brom vs Liverpool (1-1) All Goals... by pradyothkalavagunta94

Januari 2013/14 transfer window yang muram

Written By saleehs gerrard on Sabtu, 1 Februari 2014 | 11:00 PTG


Perpindahan Januari ini adalah perpindahan yang amat mengecewakan. Tiada sesiapa pun pemain baru yang mampu Liverpool beli malahan secara pinjaman sekalipun. Selama sebulan masa yang telah diberikan untuk membeli belah pemain antarabangsa, malangnya skuad pengurusan Liverpool gagal memanfaatkn masa tersebut untuk menguatkan skuad yang penuh dengan pemain cedera ketika ini.

Jikalau adapun pemain yang masuk adalah Mr. Dunkin Donuts. Tah posisi mana dia ni nak diletak pun tak tahulah. Yang lain-lainnya semua indah khabar dari rupa. Mohamed Salah pemain sayap kelahiran Egypt yang bermain di Basel FC, adalah paling lama diburu oleh Liverpool. Malangnya dipenghujung kesudahan cerita, Chelsea berjaya memintas Liverpool untuk memilikinya. Begitu jug kisahnya dengan seorang lagi pemain sayap yang berasal dari Ukraine Yevhen Konoplyanka, di waktu jendela perpindahan hampir meniup wisel penamat, semua syarat-syarat perpindahan telah dipersetujui malahan medical pun dah lepas, malangnya tiba-tiba sahaja presiden kelab Dnipro Dnipropetrovsk tidak mahu sign kertas kerja untuk Konoplynka bermain di Premier League. Jawapannya gagal ler.

Selan itu Liverpool juga berminat untuk meminjam pemain pertahanan Manchester City iaitu Micah Richards. Micah Richrds yang sering dipinggirkan dari kesebelasan utama MC telah menjadikan BR berminat untuk meminjam bagi mengisi kekosongan di bahagian pertahanan akibat ramai pemain diposisi tersebut cedera. Malangnya juga MC tidak membenarkan pemain ini pergi. Jadi melopong lagilah Liverpool.

Pada perpindahan kali ini juga sebenarnya Liverpool telah memberi peluang kepada pemain-pemainnya untuk menimba ilmu di kelab lain secara pinjaman. Pemain-pemain tersebut ialah :

  • Craig Roddan -> Accrington Stanley
  • Ryan McLaughlin -> Barnsley
  • Tiago Ilori -> Granada
  • Michael Ngoo -> Walsall
Pemain yang dijual pula dalah :
  • Adam Morgan -> Yeovil Town (free)
Persoalannya, mampukah Liverpool untuk mengekalkan kedudukan dalam empat terbaik liga untuk mendapatkan tiket layak ke kejohanan Champion league sehingga ke penghujung musim ini. Dengan senarai pemain utama yang tercedera masih membimbangkan, BR terpaksa bekerja keras dengan mengguna pakai pemain-pemain cergas yang sedia ada untuk mengharungi empat bulan lagi yang penuh dengan cabaran getir. Bayangan 50-50 pada ketika ini untuk mengekalkan kedudukan sekarang sudah pasti sesuatu yang kurang menggembirakan kita. Apapun penghujung musim bakal menjelma dan disana nantilah kita baru tahu kemampuan sebenar Liverpool.

Selamat berjuang wira-wira The Reds. YNWA....


 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. Kelab Peminat Liverpool Malaysia - All Rights Reserved
Partner Sale_ehs Gerrard Published by KPLM
Proudly powered by Blogger